Social Media: van last naar lust
Gratis inspiratiemails!

Vind jij het leuk om regelmatig een mailtje van me te ontvangen ter inspiratie en met de laatste trends, tips en inzichten op het gebied van online profilering?

Vul onderstaande dan in:

F*ck the Social Media druk

Strategieën, meetinstrumenten en salesfunnels. Van marketinglead naar saleslead. Je posts doordrenkt met SEO, een gelikte positionering en keiharde KPI’s.

Alle marketingstrategen ten spijt, ik geloof er niet in. En dat is bizar hè? Voor een social media expert. Voor een professional die jou online naar een hoger level tilt. Die jou leert hoe je voor meer zichtbaarheid op social media zorgt, en daardoor voor meer verkoop of exposure.

Maar als ik zeg dat mensen uiteindelijk op zoek zijn naar eerlijke en verrassende posts, eigenheid en spontaniteit, klinkt dat dan gek? En als ik vertel dat het volhouden van een social media plan veel moeilijker is dan het bedenken ervan, geloof je me dan?

Complexe plannen

Ik zie soms marketingplannen uitgewerkt als complete boekwerken: veel analyses maar geen greintje creativiteit. Geen manager of medewerker heeft zin om dat plan door te akkeren, laat staan ermee aan de slag te gaan. Bovendien staan er extreem hoge doelen in. Hoe dan? We komen nu op een cruciaal punt: staan je mensen te popelen ermee aan de slag te gaan? En morgen ook nog? Volgende maand?

“Liever 1 lead in de hand, dan 10 in de lucht”.

Want daar gaat het mis. Een social media plan moet geen stress opleveren, maar energie geven. Dat lukt alleen als je haalbare en realistische doelen stelt. Waar ruimte is voor spontaniteit en creativiteit. Ik adviseer om het social mediaplan op te laten stellen door degenen die het ook uitvoeren. Als ik aan de slag ga met een team, werk ik naar een dedicated team toe. Een gedreven groep mensen, die in een korte tijd alles leert over het posten van blogs, vlogs of video. Over de kanalen. Van Facebook tot Instagram. Van LinkedIn tot je eigen website. Ik werk naar enthousiasme toe!

Doe wat bij je past

En dat is waarin ik me onderscheid: de praktische, bruikbare hands-on trainingen, passend bij de organisatie én passend bij de mensen zelf.

Alleen zo hou je het vol. Social media als handige ondersteuning van je marketingstrategie. Geen doel op zich. Alles draait om engagement, om betrokkenheid. Dat begint met jouw zichtbaarheid en uitstraling. Stap twee volgt dan vanzelf: mensen vertrouwen je en gaan met je in zee. En daar gaat het om. Want wat heb je aan 10.000 views als niemand ingaat op je business?

Zo werkt Social Media. Geloof jij ook in Social Media zonder druk? Laten we jouw organisatie dan samen op de kaart zetten. Of denk jij er anders over? Ik ben benieuwd!


Terug naar blogs
  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *