Social Media: van last naar lust
Gratis inspiratiemails!

Vind jij het leuk om regelmatig een mailtje van me te ontvangen ter inspiratie en met de laatste trends, tips en inzichten op het gebied van online profilering?

Vul onderstaande dan in:

Kampioen in 1 dag

Vandaag ontving ik een mailtje van de organisatie die een event organiseerde waar ik laatst heen was geweest.

Let op, dacht ik: nu gaan ze proberen mij wat te verkopen. Of ze sturen me de ‘aftermovie’ met de vraag of ik die wil delen op mijn eigen social media kanalen. Ze zullen in ieder geval iets van me willen. Niets is minder waar.

Ze sturen me een podcast waarin ze de highlights van het event nog eens doornemen. Heel handig!

Tóen dacht ik: verrek, ik heb nog helemaal niets gedeeld (online) van die dag (op mijn Instagram-story na maar die is natuurlijk alweer weg tegen de tijd dat je dit leest), terwijl die toch waardevol was. Bij deze alsnog:

Met mijn businessbuddies voor deze dag David en Maikel reden we vol verwachting naar Den Bosch. Diverse succesvolle sporters, marketeers en ondernemers hebben ze bij elkaar gegooid tijdens het event Kampioen in 1 Dag in de Maaspoort Sport & Events.

SimplySas

Headliner was niemand minder dan Epke Zonderland die werd geïnterviewd door zijn coach Marco Hoogerland. (Talent Academy Group). Wat me van dit gesprek het meest is bij gebleven: Als je wilt shinen in het licht, moet je zweten in het donker!

Tips van topondernemer Jordy Kool waren vervolgens:
– doe aan scenario thinking
– bereid je belachelijk goed voor, verdiep je in de materie (aannames zijn dodelijk)
– ga continu een experiment aan (ik dacht meteen: denk bv ook eens aan vloggen🙂
– doe eerst wat je moet doen, zorg dat de schoorsteen rookt
– maak je leuke winst, ga dan pas slim investeren en probeer op te schalen
– cash = king


Fotocredits: Marketingfacts

In de breakouts die volgden vroeg iemand aan Bob van Oosterhout (bekend sportmarketeer) wat zijn strategie is waardoor hij zo succesvol is. Bob citeerde Peter Drucker: “Culture eats strategy for breakfast”, en hoefde hierna niet meer verder uit te leggen dat de (bedrijfs)cultuur altijd dominanter is en dat die je strategie zo om zeep kan helpen. De cultuur binnen een bedrijf is dus belangrijker dan de strategie.


Fotocredits: Sportnext

De tips in de breakout bij Arko van Brakel:
– werk met de juiste intentie (dit vind ik een héle belangrijke! Binnenkort deel ik hier ook een blog over)
– ondernemen is niet hopen, hopen = uitgestelde teleurstelling. Ondernemen is een goed uitgewerkt plan hebben.
– verzamel niet alleen kloons om je heen, kijk waar je zelf niet goed in bent en zoek iemand die daar wel goed in is
– heb je een plan en halverwege merk je dat het niet werkt, stop dan met het plan, ga er niet mee door
– blijf altijd naar de bal kijken, niet naar de speler (bv met kritiek/boosheid, niet op persoon maar op de situatie)
– mbt bedrijfscultuur: als je piramides bouwt (veel hierarchie), krijg je mummies.


Fotocredits: 15km

Richard van Kray (Sales vanuit je hart) vertelde een goed verhaal over hoe je echt van betekenis kunt zijn voor je klant en Giel de Winter (Stuk.TV) deelde zijn verleden, zijn heden en zijn toekomst(plannen) en zijn gouden wetten.

Ik twijfel of ik na dit event een kampioen in 1 dag kan worden, dat kost mi toch iets meer tijd (Epke traint immers ook 4 jaar voor een Olympische Spelen), maar het was zeker een leuke en leerzame dag. Ik hoop dat jij ook iets aan de tips hebt. Laat me dat gerust weten in een reactie en wellicht heb je nog een toevoeging (hoop ik altijd op:).

En ohja, nieuwsgierig naar die podcast die ze stuurde? Check https://soundcloud.com/user-527218524/kampioen-in-1-dag/s-DW4ru


Terug naar blogs
  • Marloes

    Leuk om te lezen Sas. Er valt heel veel te leren van topsporters en hun begeleidingsteam. En zijn ook nog eens heel leuk om naar te luisteren met mooie anekdotes! Zo heeft Cruyff ook een paar mooie quotes: - je moet schieten anders kun je niet winnen - als je een speler ziet sprinten, is hij te laat vertrokken

  • Geef een reactie

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *