Social Media: van last naar lust
Gratis inspiratiemails!

Vind jij het leuk om regelmatig een mailtje van me te ontvangen ter inspiratie en met de laatste trends, tips en inzichten op het gebied van online profilering?

Vul onderstaande dan in:

Social Media: hoe blijf ik mezelf?

Daar hang je dan, bevallig in je bikini over de railing van een jacht. De camera richt zich op jou. Lijk je dan meer op Doutzen Kroes of meer op Celeste Barber?  Bekijk het Instagram account van Celeste, en je snapt wat ik bedoel met: wees jezelf. Een hilarisch account. Topmodellen, die zich over een boomstam draperen of elegant zwieren over een kiezelstrand. Op bloten voeten. Celeste doet het na en laat zien hoe wij gewone stervelingen, op zo’n railing hangen of over zo’n pijnlijk strand strompelen. Inclusief eventuele vetrolletjes en evenwichtsproblemen.

 

Genept

Heerlijk relativerend. Want wat worden we genept op al die social media-accounts. Als een grote goed nieuwsshow lijkt het leven volledig maakbaar: we zijn we allemaal succesvol, bloedmooi en leven als de rich and famous.

 

Toch spreekt dat tot de verbeelding. Zo vroeg iemand mij onlangs haar te helpen influencer te worden. Kijk gerust deze vlog, dan weet je gelijk hoe ik over zo’n aanvraag denk.

 

Waarom slaat zo’n Celeste aan?

Zij representeert de doorsnee vrouw. Mensen zoals jij en ik. En die herkenning vinden we fijn. Met vergelijkbare levens. Met successen, maar ook met tegenslagen. Waar het bivakkeren in exotische oorden uitzondering is en gewoon hard werken dagelijkse kost. Waar samenwerkingen slagen, maar soms ook wegen scheiden. Waar we ook weleens zakken voor een diploma, zeg maar.

 

3 voordelen

Ik pleit ervoor om Social Media daarom in te zetten als platform over het echte leven. Je post over je business zoals het is. Je vertelt echte verhalen en deelt zinvolle informatie. Jouw visie of kijk op je werk of de sector waarin je werkt. Je levert meerwaarde en bent echt. Dat levert je drie voordelen op:

 

 

Hoe dan?

Maar hoe doe je dat dan precies? Dat is exact waar ik je bij kan helpen. Maar alleen als jij ook gaat voor what you see is what you get.

 

Omdat mensen daar warm voor lopen. Posts, niet met als doel klanten te werven, maar om van toegevoegde waarde te zijn. En, kijk niet raar op als daar de leukste klanten uit volgen.

 

Ik spreek uit ervaring!

 

Wanneer vind jij een post fake worden?

 

 


Terug naar blogs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *