Social Media: van last naar lust
Gratis inspiratiemails!

Vind jij het leuk om regelmatig een mailtje van me te ontvangen ter inspiratie en met de laatste trends, tips en inzichten op het gebied van online profilering?

Vul onderstaande dan in:

Vloggen. Ook ideaal voor werving en selectie!

Vloggen. Denk jij dan een beetje smalend aan influenzers als Enzo Knol of Famke Louise? Iets voor de jongere garde? Of heb je door dat er meer aan de hand is?

Vloggen is in de zakelijke wereld razend populair. En alle criticasters ten spijt, het is de beste manier om je te profileren en leads te genereren. De harde cijfers bevestigen dat. De korte filmpjes vormen een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie. Een tool voor meer zichtbaarheid, acquisitie, naamsbekendheid óf https://www.marketingfacts.nl/berichten/28-redenen-video-marketing-2018om nieuw personeel te werven.

Doe jij daar nu nog niets mee, dan mis je straks de boot.

Het draait allemaal om verbinden

Het succes van vloggen ligt voor de hand. Niet iedereen is een lezer. Sterker nog, de Amerikaanse site HubSpot onderzocht in 2017 dat 60% van de mensen liever visueel leert dan via geschreven tekst. En met video maak je een sterkere verbinding met je potentiële klant of kandidaat dan via blogs. Hoe prettig is het als je iemands gezicht ziet, een stem hoort en gevoel krijgt bij het verhaal?

Goed personeel vinden

Ook voor het werven van personeel werkt een vlog vele malen beter dan een dure, beperkt gelezen advertentie. Belangstellenden proeven direct de sfeer binnen de organisatie. Of ze zichzelf daar zien werken. Of er ruimte is voor een geintje. Of juist niet. Een mooi voorbeeld is de opname die we tijdens een brainstormsessie over werving vrij impulsief maakten bij Zorgmed. Lowbudget, maar ondertussen leverde het twee steengoede collega’s op. Dankzij vlogs dus minder mismatches. En dat bespaart tijd én geld.

Leer vloggen en editen in een dag!

Een goede vlog maken is geen hogere wiskunde. Wel is het raadzaam om spontaniteit te combineren met professionaliteit. In mijn masterclass neem ik je mee in die wereld. Toegankelijk, laagdrempelig. Geen dure apparatuur of ingewikkelde software. Gewoon met de smartphone. Waar moet je op letten, wat moet je vooral niet doen en wat werkt als een trein? Ook leer je hoe je een filmpje edit en hoe je zorgt voor een slimme social mediastrategie voor een maximaal bereik en effect. Een cursus met veel ruimte voor jouw eigen vragen en leerdoelen.

Interesse is een masterclass vloggen? Durf jij het aan? Meld je dan vandaag nog aan! Vraag je je af of het iets voor jouw organisatie is? Bel me gerust voor een vrijblijvend advies (06 – 42 12 08 23).


Terug naar blogs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *